22 Mart 2020 Pazar

12.GÜN

Eski günlerimizi özledim... Kim özlemedi ki? Sokakta canımın istediği gibi yürümeyi, bir bankaya oturmayı, yanımda oturana "iyi günler" demeyi....Ben de eski hayatımı istiyorum. Hepimiz özledik, hepimiz eskisi gibi yaşamak istiyoruz. Ama yaşamıyoruz, dışarı çıkmıyoruz, bambaşka bir hayatımız oldu artık. Mecburuz. Kendimiz, sevdiklerimiz, çocuklarımız, yaşlılarımız, sağlık sistemimiz için kurallara uymaya mecburuz.
İtalya örneğini görmemize, okumamıza, takip etmemize rağmen İtalyanlar'dan bile beter davranıyoruz. Bir vurdum duymazlık, bir bahar geldi havası, bir umursamamazlık gidiyor. İlla yasak mı gerekiyor? Durumun ciddiyetini anlayamayacak kadar aklımız mı yok, yoksa birbirimizi hatta kendi hayatımız hiç umursamıyor muyuz? Ne oldu bize?
Bakın artık genç, orta yaşlı, yaşlı ayrımı yok!
Dünya Sağlık Örgütü yeni yaptığı bilgilendirmede yaş ayrımı yapmadan herkesi uyardı. DSÖ Başkanı Tedros Adhanom Ghebreyesus gençlere seslendi ve şöyle dedi:
"Siz yenilmez değilsiniz. Virüs haftalarca hastanelerde yatmanıza sebep olabilir, hatta ölümünüze yol açabilir. " dedi.
Bahar geldi, evde oturmak zor anlıyorum. Ancak bütün dünyanın hastaneleri ve sağlık personelleri bir araya gelse de kurallara uymazsak yığılma karşısında ne yapabilirler?  Virüsün yayılmasını hep beraber engellememiz gerekiyor. Virüsün kimde nasıl bir reaksiyon vereceği bilinmiyor.
Üstelik sağlık sisteminin mutlaka ayakta kalması lazım. Bugün sokağa çıkanlar yarın yığınlar halinde hastanelere akın edebilir. Bu en büyük tehlike. Bunu mutlaka engellemeyiz. Siz evinizde kalın, sevdiklerinizi evlerinde tutun. Bu mücadele hepimizin mücadelesi.
Sevgi ve sağlıkla kalın .

Hiç yorum yok:

25.GÜN

Nasıl geçer? Kaç gün? Kaç gün daha bu şekildeyiz? Kaç gün sürecek? Ben dayanamam... 25. Gün... Geçiyor. Öyle de böyle de geçiyor. Sürekli p...