27 Mart 2020 Cuma

17.GÜN

Yazamadım birkaç gündür. İş çok, iş  yoğun. Haberler kötü. Dünya ayakta, dünya panikte. Gözümüz sürekli rakamlarda.
Dünya genelinde 522.700 kişi enfekte oldu
Dünya genelinde 23.600 kişi hayatını kaybetti.
Dünya genelinde 123.300 kişi iyileşti.
Türkiye'de vaka sayısı 3.629, hayatını kaybedenler ise 25, 26 kişi taburcu oldu.
Test sayısı yaygınlaştıkça vaka sayısının arttığını görüyoruz. Dün Cnn Türk yayınında Gece Görüşü'nde konuk olan Bilim Kurulu üyesi Prof. Dr. Ateş Kara; "Rakam olarak bakarsak daha düşük olmasını tercih ederdik. 600'lü, 700'lü rakamlarda kalmasını isterdik. Bu rakam dikkat edilmesi gereken bir rakam" dedi.
Ateş Hoca diplomatik bir dil kullandı. Diplomatik bir dille uyardı. Ben daha açık söyleyeyim, rakam tedirgin edici. Alınan tedbirlerin tavizsiz uygulanması gerekiyor. Belki de daha fazla tedbir gerekiyor. Salgının hızına göre farklı tedbirler gündeme gelebilir. Sağlık sistemindeki olası yığılma en büyük sorun olarak tüm devletler açısından ortada dururken, diğer yandan belirsizlik tedirgin ediyor. Hastalığın nereye kadar gideceği, tüm dünya açısından ne zaman kontrol altına alınabileceği belirsiz. Şimdilik yaz ile birlikte hava sıcaklığı 26 derecenin üzerine çıkınca virüsün etkisini azaltacağını söyleyenler bunun büyük bir olasılık olduğunu belirtenler var. Ancak bu da kesin değil. Kısacası bilinmeyenlerle dolu bir yolda ilerlenmeye çalışılıyor. Yine de örnekler var. İyi örnekler de kötü örnekler de... İtalya bir örnek. Çin  ve Güney Kore'de. Mesele hangi örneği baz alıp, ona göre yola devam edeceğinizde.
Gelelim günlükte rutin hayata... Sokakla ve rahat yaşamakla ilgili her şeyi özledim. Kaldırımda oturmayı, çimlere uzanmayı, doya doya sarılmayı. Annem ile gezmeyi özledim. Annemi özledim. Her an sesini duyabilsem de ben anneme sarılmayı özledim.

1 yorum:

Kardelenim Ara dedi ki...

Kalbime mühürler vurulduğu gün
Sevdalarım sürgün, dönemez anne...
A.R.A.

İnşa Allah o günler gelecek bol bol sarılırsınız annenize, sevdiklerinize.
“ Ertesi gün dirileceksin “

25.GÜN

Nasıl geçer? Kaç gün? Kaç gün daha bu şekildeyiz? Kaç gün sürecek? Ben dayanamam... 25. Gün... Geçiyor. Öyle de böyle de geçiyor. Sürekli p...