24 Mart 2020 Salı

14. GÜN

ERTESİ GÜN HİÇ KİMSE ÖLMEDİ....
Jose Saramago' nun "Ölüm bir varmış bir yokmuş" kitabının ilk cümlesi... Kitabı bitirmek üzereyim. Kitabın en çok ilk cümlesine ihtiyacım var bu aralar. Ertesi gün hiç kimse ölmedi...
Durum böyle değil. Bu sabah itibariyle;
Dünya genelinde 373.500 kişi enfekte oldu
Dünya genelinde 16.300 kişi hayatını kaybetti
Dünya genelinde 101.500 kişi iyileşti.
Salgının kaynağı Vuhan'da yeni vaka görülmüyor. Kente giriş çıkış kısıtlamasının 8 Nisan'dan itibaren kaldırılması planlanıyor.
Salgının yeni üssü Avrupa.
İtalya'daki 1 numaralı hasta yani ilk hasta iyileşip, taburcu oldu. 38 Yaşındaki İtalyan kadının tedavisi bir ay sürmüş. Üstelik yoğun bakımda da tedavi görmüş.
Türkiye'de enfekte olanların ve hayatını kaybedenler sayısı gece açıklanmaya devam ediyor.
Ben bu yazıyı yazarken henüz açıklanmadı.
Gelelim okuduklarımdan yola çıkarak aklımdaki sorulara;
*Virüs kaybolacak mı? Virüs kaybolmazsa Vuhan aşamasına ne zaman geliriz?
*İtalya ya da İspanya'ya ya benzeyip benzemeyeceğimizi aklıma bile getirmek istemiyorum. Soruyu sessiz soruyorum.
*Virüs kendiliğinden kaybolmazsa aşı ya da ilaç bulunana kadar nasıl bir süreç geçireceğiz, sonrasında neye benzeyeceğiz?
*En kötü senaryo virüsün sonbaharda yeni bir mutasyonla pik yapıp ikinci ve daha saldırgan bir salgın ortaya çıkarma ihtimali var mı gerçekten?
*Dünya nüfusunu azaltmak için birileri bu virüsü kullanmıyordur değil mi?
*Bugün sosyal medyada gördüm. Evinizde eşyalarınızla konuşabilirsiniz, sorun eşyaların sizinle konuşmaya başladığı zamandır diyor.  O aşamaya gelmeyiz değil mi?
Dedim size kafamda deli sorular var. Belki hiç okumamak, hiç takip etmemek en iyisi. Ama mecburum, benim de işimin gereği okumak.

1 yorum:

Kardelenim Ara dedi ki...

Eyvah eyvah... :)).
Eşyalar benimle konuşuyor ben de onlarla. Şahitler biriktiriyorum, şahitler onlar.

25.GÜN

Nasıl geçer? Kaç gün? Kaç gün daha bu şekildeyiz? Kaç gün sürecek? Ben dayanamam... 25. Gün... Geçiyor. Öyle de böyle de geçiyor. Sürekli p...