19 Mart 2020 Perşembe

9.GÜN

Virüsten korunmayı aç....
Virsüten korumayı denetle...
Bilgisayar bile başlarken küçük pencerede bu uyarıyı ekrana getiriyor. Bugüne kadar hiç üstünde durmamıştım, hiç üzerine düşünmemiştim.
Oysa ne güzel ve ne anlamlı bir uyarı imiş.
Sabah sabah oturdum bilgisayarın başında. Herkes gibi "evden iş yapabilecekleri evlerine" taşıdık. Ben sadece 8. günde evden yürüttüm işlerimi. Bugün Cnn Türk'te Gece Görüşü Programı var. Birkaç saate kadar işe gideceğim. Ankara karla uyandı, hala yağıyor. Tam kartopu oynamalık... Eskiden olsa herkes sokakta olurdu...
Oysa şimdi sanki sadece kar sesi var. Derin bir sessizlik hakim. Bu sessizlikte virüs yayılmaya devam ediyor, biliyoruz. Türkiye uzaktan endişe ile izlediğimiz ülkelerin vaka açıklamaları gibi açıklamalar yapmaya başladı. Sağlık Bakanlığı genelde tüm sonuçları alıp, akşam hatta gece saatlerinde açıklama yapmayı tercih ediyor. Vaka sayımız dün gece itibariyle 191'e çıktı. Hayatını bir kişi daha kaybetti.
Biz gazeteciler genelde bilgisiyar başındayız. Bir yandan dünyadaki gelişmeleri bir yandan Türkiye'deki gelişmeleri takip ediyoruz. Birbirimizle whatsapp grupları ve telefonla sürekli irtibat halindeyiz. Kaynaklarımızı arıyoruz. İşimizi yapıyoruz. Okudukça, dinledikçe, duydukça daha çok stres altına giriyor olabiliriz.
Bugüne dair şimdilik son not... Ergenleri evde tutmak çok zor. Bazen virüsle ilgili konuşmak istiyor, bazen istemiyor hatta duymaya tahammülü olmuyor. Sürekli isyan halinde... 

Hiç yorum yok:

25.GÜN

Nasıl geçer? Kaç gün? Kaç gün daha bu şekildeyiz? Kaç gün sürecek? Ben dayanamam... 25. Gün... Geçiyor. Öyle de böyle de geçiyor. Sürekli p...