18 Mart 2020 Çarşamba

8.GÜN

Sese duyarlıydılar.
Genç kız eline mikrofonu alıp şarkı söylemeye başladığında, ona kapıda bekleyenler eşlik edince hareketlendiler.
Duvarları birbirlerinin üstüne atlayarak aştılar.
Zombiler duvarları aştıkları o kan dondurucu görüntüde herkese saldırırlar. Bir kişi hariç... Tam ortada kalan kafasında saçı olmadığı için "kanser" olduğunu düşündüğümüz çocuğa hiç dokunmazlar, hatta onu görmezler.
İşte o an filmin ana karakterinin aklından şu cümle geçer:  "Her virüsün bir zayıf noktası vardır"...
İnsan böyle durumlarda filmlerden, filmlerdeki repliklerden medet umar hale geliyor.
Umarım dünyayı etsi altına alan Covid 19'un da zayıf noktası vardır.
Bugün Türkiye'de ilk vakanın çıkışının sekizinci günü. O yüzden yazıya da 8.gün adını verdim.
8. Gün itibariyle son açıklamaya göre 98 hastamız var.
8. Gün itibariyle bir vatandaşımızı kaybettik.
8. Gün itibariyle en çok duyduğumuz cümle "Evde kalın"
Bugüne kadar en sevdiğim film ve diziler; bilim kurgu, uzaylılar, salgın hastalıklar, dünyanın yaşadığı felaketleri konu alanlardı. Drama, aşk vb konuları içerenleri mümkün olduğunca az izledim. Şimdi aklımda hep izlediğim o filmler hep o diziler var. Uyumadığım her an iş gereği haberin içindeyim. Virüs ve diğer ana başlıklarda dünyadaki gelişmeleri izlemeye ve sürekli okumaya çalışıyorum. Uyuyabildiğim zamanlarda rüyalarım adeta bilim kurgu biraz da korku filmi. Rüyalarımda izlediklerim, okuduklarım, gerçek hayatta yaşananlar birbirine karışıyor ve sezonsuz bir dizi başlıyor. 
Hepimiz hiç karşılaşmadığımız yepyeni ve endişe verici bir durumla karşı karşıyayız. İçimde bir ses sürekli dünya üzerinde bazı insanlar doğdukları andan itibaren senin bu duyduğun korku ve endişe ile yaşıyor diyor.  Adı Covid 19 değildi; değil. Açlık, çaresi bulunmuş başka bir hastalık, çaresi bulunmamış başka bir hastalık, savaş, sadece yaşlılık....O zaman utanıyorum... Zamanında bu endişeyi yeteri kadar anlamamış olmaktan, hiçbir şey yapmamış olmaktan utanıyorum.
Geçecek diyorum. Her karanlığın bir aydınlığı vardır diyorum.
Duygularım iç içe geçmiş durumda. Dünyayı aynı düşmana karşı bir bütün, ilk kez belki de bu kadar birlikte hissediyorum. Bazen de çok yalnız hissediyorum. Sanıyorum bu yüzden yeniden burada yazmaya karar verdim. Virüs günlerinin bir günlüğü olur. Umarım bu günlük az sayfadan oluşur.

1 yorum:

Kardelenim Ara dedi ki...

Şiddetli rüzgar dalgaları kışkırtmadıkça gemi kendi istikametinde gider. Şimdi dalgalar ve rüzgarla mücadele zamanı. Rota değişiyor... Fakat o rüzgar elbet dinecek, dalgalar sakinleşecek ve gemi... O gemi gerçekte ait olduğu yere demir atacak.

25.GÜN

Nasıl geçer? Kaç gün? Kaç gün daha bu şekildeyiz? Kaç gün sürecek? Ben dayanamam... 25. Gün... Geçiyor. Öyle de böyle de geçiyor. Sürekli p...